Nowy Arduino w akcji Zobacz większe

Arduino w akcji

Książ-arduino w akcji

Nowy produkt

Wydawnictwo: Helion

ilość stron: 368
oprawa: miękka
format: 168 x 237

Więcej szczegółów

59,00 zł brutto

Więcej informacji

Arduino w akcji

Ta wyjątkowa książka została w całości poświęcona platformie Arduino. Znajdziesz tu szczegółowe omówienie możliwości platformy, liczne przykłady oraz opisy. W trakcie lektury dowiesz się, jak przygotować środowisko pracy, oraz rozpoczniesz tworzenie prostych projektów, korzystających z cyfrowych portów wejścia-wyjścia. W kolejnych rozdziałach poznasz coraz bardziej zaawansowane możliwości Arduino. Wykorzystasz silniki prądu stałego i serwomechanizmy, zastosujesz czujniki ultradźwiękowe oraz wyświetlisz informacje na wyświetlaczu LCD. Ponadto przekonasz się, że można zintegrować Arduino z systemem iOS oraz innym oprogramowaniem. Książka ta jest doskonałą lekturą dla wszystkich pasjonatów elektroniki.

Dzięki tej książce:

- poznasz tajniki platformy Arduino
- wykorzystasz czujniki oraz silniki
- skomunikujesz się z układem za pomocą sieci
- odkryjesz dla siebie potencjał drzemiący w tej platformie!

SPIS TREŚCI:

Wstęp (11)

Podziękowania (13)
O książce (15)
CZĘŚĆ I. ZACZYNAMY (19)
Rozdział 1. Witaj, Arduino (21)
1.1. Krótka historia Arduino (22)
1.2. Arduino (23)
1.2.1. Arduino Uno (23)
1.2.2. Arduino Duemilanove (24)
1.2.3. Arduino Ethernet (24)
1.2.4. Arduino Mega (25)
1.2.5. Inne wersje Arduino (25)
1.2.6. Atak klonów (27)
1.2.7. Zaczynamy pracę z Arduino (28)
1.3. Przygotowywanie środowiska pracy (28)
1.3.1. Oprogramowanie dla Arduino (28)
1.3.2. Podstawowa konfiguracja sprzętu (29)
1.3.3. Twój niezbędnik Arduino (29)
1.4. Niech coś się wydarzy! (30)
1.4.1. Twoja pierwsza migająca dioda świecąca (30)
1.4.2. Szkic błyskający diodą świecącą (30)
1.4.3. Łączymy wszystko razem (31)
1.4.4. Ładowanie i testowanie programu (32)
1.5. Poznajemy zintegrowane środowisko programistyczne (33)
1.5.1. Edytor kodu (34)
1.5.2. Monitor portu szeregowego (34)
1.5.3. Wyłapywanie błędów (36)
1.5.4. Przetwarzanie kodu (36)
1.6. Budowa szkicu (37)
1.6.1. Procedura "setup" (37)
1.6.2. Nieskończona pętla (37)
1.7. Komentowanie kodu (38)
1.8. Podsumowanie (39)

Rozdział 2. Cyfrowe wejścia i wyjścia (41)
2.1. Zaczynamy (41)
2.1.1. Wykorzystanie płytki stykowej (42)
2.1.2. Schemat obwodu (42)
2.1.3. Diody świecące (44)
2.1.4. Połączenia (44)
2.1.5. Szkic błyskający pięcioma diodami (44)
2.1.6. Załadowanie i test (47)
2.2. Przejęcie kontroli (47)
2.2.1. Schemat obwodu (47)
2.2.2. Połączenia (47)
2.2.3. Wtrącające się przerwania (49)
2.2.4. Szkic pozwalający kontrolować diody przy pomocy przycisku (49)
2.2.5. Załadowanie i test (52)
2.2.6. Czas na przerwę (52)
2.2.7. Załadowanie i test (53)
2.3. Miernik refleksu (53)
2.3.1. Schemat obwodu (53)
2.3.2. Połączenia (53)
2.3.3. Szkic do pomiaru refleksu (53)
2.3.4. Załadowanie i test (56)
2.4. Miernik refleksu - kto naprawdę jest najszybszy? (56)
2.4.1. Szkic do pomiaru refleksu (57)
2.4.2. Załadowanie i test (58)
2.5. Podsumowanie (58)

Rozdział 3. Proste projekty: wejście i wyjście (61)
3.1. Pora na świat analogowy (62)
3.1.1. Jaka jest różnica pomiędzy sygnałem analogowym i cyfrowym? (62)
3.1.2. Odczyt sygnału z potencjometru (63)
3.1.3. Podłączanie elementów (64)
3.1.4. Szkic do odczytu ustawienia potencjometru (64)
3.1.5. Załadowanie i test (66)
3.2. Przetwornik piezoelektryczny (67)
3.2.1. Schemat obwodu (68)
3.2.2. Połączenia (69)
3.2.3. Szkic pozwalający mierzyć impulsy pochodzące z przetwornika piezoelektrycznego (70)
3.2.4. Załadowanie i test (72)
3.2.5. Obwód z dodanym głośniczkiem (72)
3.2.6. Połączenia (72)
3.2.7. Szkic generujący dźwięk (74)
3.2.8. Załadowanie i test (74)
3.3. Budowa pentatonicznej klawiatury muzycznej (75)
3.3.1. Schemat obwodu (75)
3.3.2. Połączenia (75)
3.3.3. Szkic obsługujący klawiaturę pentatoniczną (77)
3.3.4. Załadowanie i test (78)
3.4. Podsumowanie (79)

CZĘŚĆ II. ZAPRZĘGAMY ARDUINO DO PRACY (81)
Rozdział 4. Rozszerzanie Arduino (83)
4.1. Zwiększanie możliwości Arduino poprzez dodatkowe biblioteki programistyczne (84)
4.2. Biblioteka podstawowa (84)
4.3. Biblioteki standardowe (85)
4.3.1. Projektowanie sterowane testami przy użyciu biblioteki ArduinoTestSuite (85)
4.3.2. Zapisywanie wartości w pamięci EEPROM (86)
4.3.3. Zapisywanie większych ilości danych na kartach SD (87)
4.3.4. Podłączanie do sieci w standardzie Ethernet (89)
4.3.5. Komunikacja szeregowa z użyciem protokołu Firmata (90)
4.3.6. Wyświetlanie informacji przy użyciu biblioteki LiquidCrystal (91)
4.3.7. Sterowanie serwomechanizmami (92)
4.3.8. Sterowanie silnikiem krokowym (92)
4.3.9. Komunikacja z urządzeniami na magistrali SPI (93)
4.3.10. Komunikacja przy użyciu magistrali dwuprzewodowej (95)
4.3.11. Uzyskiwanie większej liczby portów szeregowych przy pomocy biblioteki SoftwareSerial (95)
4.4. Biblioteki udostępnione przez użytkowników (98)
4.4.1. Instalowanie nowej biblioteki (98)
4.5. Rozbudowa Arduino przy użyciu nakładek (99)
4.5.1. Popularne nakładki (99)
4.5.2. Pułapka: czy to będzie działać z moim Arduino? (102)
4.6. Podsumowanie (103)

Rozdział 5. Arduino w ruchu (105)
5.1. Nabieranie prędkości z silnikami prądu

Produkty powiązane